JAK SE NA JAŘE ROZBĚHAT – Soňa / Running2.cz

Probouzející se příroda a teplé počasí lákají k běhu – nové běžce i ty, kteří přes zimu měli své boty v koutě. Jak běhat správně a tak, aby vám to dělalo radost?

Nepřežeňte to na začátku

I když jste měli pauzu, není potřeba vše dohnat za každou cenu. Tělo si musí zvykat na novou zátěž postupně. Když ho zničíte hned na začátku, budou vás bolet všechny svaly a příště se vám už nebude chtít jít. Začínejte tedy s kratší vzdáleností a s pomalejší rychlostí. Pak přidávejte.

Správně se oblečte

Podle čeho s v oblékání vždy řídit? Podle poučky oblékat se tak, jako by bylo o deset stupňů více. Na jarní běhání si vystačíte s funkčním tričkem s krátkým nebo když je větší zima, tak s dlouhým rukávem, s tenkou větrovkou, dlouhými legínami, čelenkou a kvalitními běžeckými botami.

Zkuste běžecké skupiny

Pokud vám chybí motivace nebo nevíte jak na to, či chcete svoje nadšení sdílet s lidmi podobného ražení, najděte si v místě svého bydliště běžeckou skupinku, ke které se přidejte. Stačí se jen podívat na internet. Mnohé jsou i zdarma.

Odpočívejte

Když začnete běhat, je důležité také správně regenerovat. Proto je skvělé si po tréninku zajít třeba do sauny nebo do vířivky, čas od času je vynikající také celotělové masáž. Uvolní svaly, odplaví stres a nabije vás energií do dalšího běhání.

ADIDAS ORIGINALS / PUMA / REEBOK / FEMI STORIES / DESIGUAL SPORT

UNDER ARMOUR / COLUMBIACOLUMBIA / NIKE SPORTSWEAR / NIKE

NIKE / DORINA / REEBOK / UNDER ARMOUR / ONLY PLAY

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestShare on Google+