Jak na letní běhání – Michal / Running2.cz

Na první pohled celkem snadná odpověď, jenže léto umí pěkně potrápit. Proto bychom měli letnímu běhání věnovat přípravu stejně pečlivou, jako tomu zimnímu.

Pijte s rozumem

To platí nejen pro alkohol. V létě je dobré se napít před každým i sebekratším během. Pokud chcete ale pít i při běhu, připravte si raději iontový nápoj, abyste nedostali křeče do žaludku. Totéž platí pro pití většího množství tekutin po doběhu. Dobrou variantou je také nealko pivo.

Jezte lehká jídla

Ano téměř vždy byste neměli jíst velké jídlo méně než dvě hodiny před během, ale v létě to platí dvojnásob. Dejte si raději kaši nebo rýži, abyste žaludek v extrémním teple nepřetěžovali.

Volte chytré oblečení

A co na sebe? Začněme od hlavy. Za slunečných dní nezapomínejte na kšiltovku. Zabrání nejen ostrému slunci v očích, ale ochrání vás také před spálením pokožky hlavy. Letní slunce dokáže často projít přes vlasy a nechtějte zažít, jak „bolí vlasy“.

ADIDAS PERFORMANCE / COLUMBIA / FILA / UNDER ARMOUR

Tričko je neméně důležité, volte raději než bílou – bílá nemá takovou ochranu proti UV záření, proto je lepší nějaké barvené, mnohem lépe chrání před sluncem. Nemusíte se bát ani černé, při běhu se potíte a na černé se pot dobře odpařuje a tím příjemně chladí. Případně si můžete tričko na závodních občerstvovačkách polévat vodou.

REEBOK / ADIDAS PERFORMANCE / REEBOK / ADIDAS PERFORMANCE

Kraťasy volte opět funkční, skvělá varianta je s nohavičkami, nebo kombinaci volných a upnutých kraťasů, protože ty dobře obepnou nohy a nehrozí tak nepěkné odřeniny, které jsou v létě velmi časté. Běžkyně pak můžou zvolit také kraťasy nebo sukénky v podobném stylu.

REEBOK / UNDER ARMOUR / REEBOK / DESIGUAL SPORT

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPin on PinterestShare on Google+