Hlavní stylista Answear, Łukasz Witek, přibližuje proces tvorby stylizací pro nejnovější kampaň „Zahalte svůj život do vzácných věcí“. Červená, je klíčovou barvou celé kampaně a vrací se na módní scénu, kde zazáří v různých svých odstínech v aktuální sezóně podzim/zima 2024. Witek také v rohovoru prozrazuje, jak se inspiroval během Copenhagen Fashion Week. A jaký význam mají jednotlivé outfity pro ztvárnění osobnosti hlavní hrdinky reklamního spotu.
Łukasz Witek o návratu červené a stylizaci nové kampaně Answear
Kacper Barylski: Můžeš nám přiblížit styling pro nejnovější kampaň „ Zahalte svůj život do vzácných věcí“?
Łukasz Witek: Při tvorbě stylingu pro tuto kampaň mi samozřejmě záleželo na tom, co bude ve scénách. Ale stejně důležité bylo dát jí výraznou osobnost, která prochází celou kampaní, a to napříč dvěma scénami. Dalo by se říct, že to bylo jako budování postavy filmové hrdinky prostřednictvím jejího šatníku. Chtěl jsem, aby každý outfit byl silný
a upoutal pozornost i v situacích, které by se mohly zdát obyčejné, například při nákupu na trhu. Pro tuto konkrétní scénu jsem si připravil několik návrhů, ale jakmile jsem v lookbooku viděl šaty od Stine Goya (které se nakonec ve spotu objevily), věděl jsem, že jsou to ty pravé.
Miluji také poslední dvě scény na pláži a na útesu, které ukazují emocionalitu hlavní postavy. Když jsem poprvé viděl sestřih s voiceoverem, měl jsem z toho husí kůži. Tyto outfity jsou sice jednoduché, ale pončo
a netradiční trenchcoat od značky By Malene Birger jim dodávají výjimečný vzhled.
Červená jako dominantní barva kampaně
KB: Už při prvním shlédnutí kampaně si každý pamatuje úchvatný červený outfit z úvodních scén. Můžeš nám o něm říct něco víc?
ŁW: Přesně tak, tenhle outfit měl být „highlightem“ celé kampaně, který si lidé zapamatují. Scénář jsem se dozvěděl těsně před odletem na Copenhagen Fashion Week. Už jsem měl určitou vizi a hledal jsem na přehlídkách a v showroomech to, co jsem si představoval. A našel jsem to! Jakmile jsem viděl červené šaty od Gestuz a bomber na přehlídce, věděl jsem, že to bude náš ikonický červený look. Líbí se mi kombinace kožené bundy a vzdušného, průsvitného materiálu šatů. Styl jsem doplnil geometrickou kabelkou od Furly a vysokými kovbojskými botami od AllSaints.
KB: Jaká je role červené v trendech? Opravdu nikdy nevyjde z módy?
A jaké odstíny červené ovládnou sezónu podzim/zima 2024?
ŁW: Myslím, že každý odstín barev má období, kdy je méně výrazný. Když začala pandemie, do módy přišly barvy, které měly zvednout náladu a dodat energii, proto se také mluvilo o „dopamine dressing“. Silné odstíny červené se poslední sezóny snažily dostat na výsluní, ale například Valentino Pink nebo Kelly Green je předběhly. Zdá se, že nyní přišel čas i na červenou. Nemyslím si, že je to fenomén srovnatelný s těmito dvěma barvami, které doslova ovládly svět, ale rozhodně má v současné době své místo. Pro sezónu podzim/zima 2024 se do popředí dostávají jak ohnivé odstíny červené, tak i tmavší, jako je barva zralého červeného vína nebo rubínová.
Pastelové barvy jako předzvěst léta
KB: Jsi stylistou s mnohaletými zkušenostmi. Troufl by sis předpovědět, která barva ovládne nadcházející sezóny? Nebo máš oblíbený odstín, který má velký stylový potenciál, ale zatím se příliš neprosadil?
ŁW: Myslím, že léto 2024 neovládne jen jedna barva. Očekávám spíše pastelové odstíny, jako je pannacotta (žlutá), ledově modrá nebo pleťová růžová. Jsou to odstíny, které se podle mě snadno kombinují. Nejsou příliš nápadné a po dlouhé nadvládě výrazných barev všichni potřebujeme trochu klidu a jemnější barevnou paletu. Na přehlídkách jsme zatím viděli
i spoustu červené, ale ve více vybledlých, měkčích odstínech. Takže tato barva rozhodně ještě neřekla své poslední slovo.
Łukasz Witek působí jako hlavní stylista Answear od roku 2017. Kromě vedení týmu stylistů se podílí i na zkoumání módních trendů pro nadcházející sezóny a sleduje je jak online, tak na přehlídkách. Soukromě je velkým fanouškem pop music, tradiční italské kuchyně
a objevování světových metropolí.