Čtení na 5 min 24 Kvě 2024

Marta Sawicka: V Answear klademe důraz na výjimečnost a prémiovost našich produktů

Autor: Katka
Čtení na 5 minuty

„Jsme multibrandový e-shop, proto na jedné straně poskytujeme zákazníkům široký výběr špičkových značek, na té druhé pečlivě vybíráme produkty, které chceme do nabídky zahrnout a dbáme na jejich kvalitu,“ říká Marta Sawicka, ředitelka vizuálního marketingu Answear.com. Zároveň zdůrazňuje význam nové imageové kampaně, která staví na myšlence „Zahalte svůj život do vzácných věcí“, jež je klíčovým prvkem dlouhodobé komunikace, která Answear umisťuje do segmentu prémiové módy. Co nás vedlo k vytvoření této kampaně se dozvíte v následujícím rozhovoru s Martou Sawickou.

V nové kampani přesvědčujeme diváky, aby „zahalili svůj život do toho, co je jim vzácné“. Jaký příběh se skrývá za tímto sloganem?

„Vytvořili jsme novou komunikační platformu pro značku Answear.com, která vychází z poznatků o jedinečnosti prémiových výrobků a důležitosti okamžiků, které díky nim prožíváme. Při realizaci jsme se zaměřili na kvalitu, profesionalitu a velký důraz na detail. Chtěli jsme, aby nový způsob komunikace vyprávěl příběh produktů, které nabízíme našim zákazníkům, ojedinělým způsobem.

Za zmínku stojí, že kampaň „Zahalte svůj život do vzácných věcí“ je na módním trhu nestandardní, protože se vyznačuje poetickou formou sdělení. Což však neznamená, že by byla nečitelná. Myslím, že diváci dokonale pochopí záměr, který se za příběhem skrývá. Říká, že výrobky kolem nás získávají zvláštní význam, pokud se k nim vážou naše významné vzpomínky. Koneckonců každý máme ve svém šatníku šťastnou košili nebo milovaný pár bot.“

Kampaň je tedy založena na skutečných emocích a na nich je postavena kreativní myšlenka?

„Ano, a navíc má tato myšlenka dvojí význam. Na jedné straně mluvíme přímo o „oblékání“ a na druhé straně při tom zdůrazňujeme cenné věci. Samotné slovo „vzácný“ může mít pro zákazníky mnoho významů, odkazuje na kvalitu oblečení i na emocionální náboj, který v sobě nese. V Answear klademe důraz na výjimečnost našich produktů, s důrazem na jejich prémiovost, přesně tak, jak si zaslouží.“

Promluvme si o vizuální stránce kampaně. Jak vypadá nová reklama Answear.com?

„Vyznačuje se odvážnou komunikací. Velkolepé záběry vzácných okamžiků přecházejí jeden v druhý, vytvářejí expresivní příběh a hlavně zdůrazňují jedinečnost produktů, které jsou prezentovány. Vše doprovází poetický voice-over, což je v dnešní době v módních kampaních vzácný prvek. Využili jsme ho k tomu, abychom představili módní příběh hlasem hrdinky spotu, Fatimy Brunengo. Při tvorbě takového obsahu je snadné spadnout do příliš uměleckého pojetí. Myslím si však, že se nám podařilo dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi jeho poetickými a komerčními aspekty.“

Můžete nám říci více o zákulisí tvorby spotu „Zahalte svůj život do vzácných věcí“ a o spolupráci s jeho režisérkou Stellou Consonni?

„Stella Consonni je uznávanou umělkyní, která má za sebou kampaně pro značky jako Gucci, Burberry nebo Vogue. Od první chvíle jsem věděla, že je pro tuto práci ideální. Zaujalo mě na ní, že měla velmi osobní přístup k imageové kampani už ve fázi příprav. Dokonale pochopila koncept a dokázala vést vyvážený příběh.

Stella je velmi citlivá a profesionální. Když přišla na plac, měla vše pod kontrolou. Dokonale organizovala svou práci i úkoly členů štábu. Soustředila se na tvorbu, byla otevřená konstruktivní kritice a pozorně naslouchala našim připomínkám. Ne všichni úspěšní režiséři pracují tímto způsobem. Spolupráce se Stellou byla velkým potěšením a my můžeme obdivovat efekty ve spotu.“

Slovo „prémiové“ se v našem rozhovoru objevuje poměrně často. Co pro vás znamená prémiová móda?

„Navzdory zdání se nejedná pouze o odkaz na cenovku na zboží. Čím vyšší je cenový segment nabízených výrobků, tím větší jsou nároky zákazníků na správný výběr produktů, dostupnost značek, které jsou aktuálně žádané, a celkový zážitek z nakupování. V Answear chceme na tyto potřeby co nejlépe reagovat. Klíčovým aspektem je právě výběr značek. Rozšiřujeme naše portfolio o značky z vyšších segmentů a o produkty oblíbené i jedinečné. I to je důvodem, proč právě otevíráme Answear Concept Store ve varšavské Norblin Factory.“

Proč se Answear.com, jedna z nejdynamičtěji se rozvíjejících platforem elektronického obchodu v Polsku, rozhodla otevřít kamenný obchod?

„Důvodů je více. Ale jsem přesvědčena, že tak kreativní a do detailu propracovaný prostor, jakým je Answear Concept Store, ukáže v plné míře jedinečnost toho, kým jsme, a posune naši spolupráci se značkami na vyšší úroveň. Zejména s těmi, které se při své prezentaci stále ještě hodně spoléhají na kamenné prodejny. Chceme umožnit zákazníkům vyzkoušet si exkluzivní a vysoce kvalitní výrobky přímo na místě.

Concept Store je ztělesněním naší strategie a přístupu k budování obchodního modelu. Stane se místem setkávání s našimi zákazníky i osobnostmi ze světa módy a kultury. V našem regionu se jedná o naprosto jedinečný prostor.“

Jaké aspekty ovlivňují jedinečný zážitek z nakupování v Answear Concept Store?

„Požitek z nakupování ovlivňuje samotný design tohoto konceptu – od velkolepých výloh navržených Annou Szczęsny, přes designový interiér až po pohodlné zkušební místnosti. Člověk pro nás zůstává tím nejdůležitějším a technologie mají pouze podpořit zážitek z nakupování.

Prostory Answear Concept Store jsme vytvořili s ohledem na náročného zákazníka. Takového, který nakupuje již známé výrobky, ale i také takového, který miluje limitované a exkluzivní kolekce kultovních značek, které jinde nejsou k dostání. Hned u vchodu zákazníka přivítají naši poradci, kteří jsou nejen prodavači, ale především mají za úkol poskytnout spotřebiteli skutečnou podporu při výběru módy, orientují se v trendech a jsou dobře informováni o aktuálním módním dění. Kromě toho jsou v konceptu prodejny prostory, kde si můžete sednout, odpočinout si nebo si vychutnat čerstvě uvařenou kávu. Dalším zajímavým řešením je místo pro personalizaci zakoupeného oblečení a doplňků.“


Marta Sawicka – absolventka Executive MBA na Nottingham Trent University a WSB v Poznani. Přednáší na univerzitě Vidmoda ve Varšavě. Certifikovaná trenérka Brian Tracy International. Absolvovala také řadu školení v oblasti autorských práv a výkonnostního marketingu. Kombinuje své znalosti z oblasti marketingu, e-commerce a managementu. Všechny tři oblasti využívá ve své profesionální práci a úspěšně buduje rostoucí firmy. Marta pracovala několik let v mezinárodních reklamních agenturách. Za své kampaně získala řadu ocenění: Effie, KTR, Mixx, Kreatura a stále považuje komunikaci za srdce každého podnikání.

V souvislosti s rozvíjejícím se trhem e-commerce rozšířila svou působnost o moderní prodejní platformy. Posledních několik let byla spojena s Moliera2 – obchodem s luxusním a prémiovým oblečením a doplňky, kde jako výkonná ředitelka e-commerce zodpovídala za rozvoj platformy. V současné době Marta Sawicka zastává pozici ředitelky vizuálního marketingu společnosti Answear.com

Přečtěte si další článek